„Ženkime į futbolo stadioną kartu“: naujos patirtys keičia vaikų kasdienybę © JumpStory nuotr.

Prie Lietuvos masinio futbolo asociacijos (MaFA) paskleistos iniciatyvos „Ženkime į futbolo stadioną kartu“ šiemet prisijungė 11 įstaigų, kuriose lavinasi mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių.

Projekto įžanga tapo spalio 10 dieną Lietuvos futbolo federacijos Kauno treniruočių centre surengtas seminaras, kuriame sudalyvavo šių mokyklų pedagogai, įgiję teorinių ir praktinių žinių. Kiekviena įstaiga iš Lietuvos masinio futbolo asociacijos gavo kamuolių, aikštės žymėjimo reikmenų, liemenių bei išleistų metodinių knygų.

Tiek LFF, tiek UEFA pastaraisiais metais didelį dėmesį skiria įvairių grupių įtraukimui į futbolą pritaikant žaidimą įdomia ir prieinama forma, kad kiekvienas būtų įtrauktas. Šiuo metu visoje Europoje yra 135 milijonų asmenų, turinčių tam tikrą negalią.

Iniciatyvos „Ženkime į futbolo stadioną kartu“ autoriai tiki, kad futbolas Lietuvoje turi būti prieinamesnis, todėl svarbu sukurti saugią ir įtraukiančią aplinką. MaFA viena arba kartu su partneriais adaptuoja bei pritaiko futbolą skirtingų gebėjimų žmonėms, tarp kurių – ir turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP).

Ši iniciatyva yra skirta suteikti reguliarius futbolo užsiėmimus vaikams, įtraukiant pedagogus. Savo pastaraisiais įspūdžiais pasidalino trijų ugdymo įstaigų veiklos koordinatorės, papasakodamos, kaip projektas keičia moksleivių kasdienybę.

Vilniaus Šilo ugdymo centro mokytoja Regina Juškėnienė:

„Mūsų mokomi vaikai yra su kompleksine negalia, tad ieškome visokių metodų, kad vaikai turėtų kuo daugiau įvairiausių veiklų, susijusių su sportu. Labai džiaugiamės, kai mus pakviečia dalyvauti įdomiuose ir patraukliuose projektuose ir, aišku, kur mūsų vaikai gebėtų padaryti tas veiklas. Futbolas yra vienas iš tų žaidimų, kurį adaptavus ir supaprastinus, galima įtraukti vaikus. Futbolą mūsų vaikai geba ir mėgsta žaisti.

Mes veiklas įtraukiame į bendro ugdymo pamokas, darome užsiėmimus bei vaikučiai turi papildomai būrelius du kartus į savaitę, kur irgi futboliuko žaidimas yra viena iš užsiėmimų dalių. Žaidžiame salėje bei, kai leidžia oro sąlygos, lauke.

Kadangi viskas prasideda nuo mokytojų ir mes turime uždavinį dalyvauti bendrose veiklose su projekto dalyviais, tai turime gerą motyvaciją paruošti vaikus, pasiruošti lengvam varžybiniam variantui. Be abejo, kai daugiau yra skiriama dėmesio futbolui, tai mūsų vaikai išmoksta žymiai greičiau elementarias taisykles, spyrimą ir kitus žaidimo elementus. Kuo daugiau veiklų turime, tuo labiau vaikai bendradarbiauja. Noriu pažymėti, kad mums patinka ir labai naudojame įtraukumo principą – mes taip pat bendras futbolo veiklas darome su įprastinės raidos vaikais. Bandome lygiuotis su jais futbolo žaidime. Noriu labai padėkoti projekto organizatoriams už aktualią ir reikšmingą iniciatyvą“.

Gelgaudiškio „Šaltinio“ ugdymo centro kūno kultūros mokytoja Sidona Mikštienė:

„Projekto pradžioje sudalyvavome gerai suorganizuotame seminare, gavome dalomąją medžiagą, kuo esame labai patenkinti. Dabar šią medžiagą bandau pritaikyti vaikučiams. Dirbu su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais.  Matau, kad programos įvykdymas kai kuriose vietose dar yra sudėtingas, bet stengiamės kartoti mažais žingsneliais. Kas pavyksta – kartoti ir kartoti daug kartų. Svarbiausia, kad vaikai patirtų geras emocijas.

Mums pavyksta šis šurmuliukas, į projektą įtraukti maži vaikai, pirmokai–ketvirtokai. Smagu, nes aš dirbu su vyresnėm klasėm, tad man tai lyg profesinis iššūkis prisiminti tas dienas, kai dirbdavau su mažesniais vaikais. Maži vaikai yra nuoširdesni, emocingesni, judresni, tad smagu dalyvauti šiame projekte. Turiu pamokose vaikų, kurie jau yra šiek tiek pažengę bei yra visai mažų pirmokėlių. Taikantis prie mažesnių, mes pradėjome nuo pirmos savaitės dirbti du pratimų knygute. Vaikams labai patinka tie žaismingi pratimai, kuriuo plečiamas vaikų pažintinis ratas, žinios, žodynas.

Šis projektas – tai ne tik fizinė veikla, bet ir gyvenimiškos patirtys. Į ateitį numatau, kad pasibaigus projektui ir toliau dirbsime pagal knygutę ir kitą medžiagą, kol pasieksime galutinį tašką, nes per keturias savaites atlikti pratimus kai kuriems vaikams visgi neįmanoma ir reikia užduotis individualizuoti, pritaikyti jiems, kad tiktų. Bet esmė, kad judame ir džiaugiamės, kad gavome galimybę dalyvauti projekte“.

Šiaulių „Ringuvos“ mokyklos pedagogė Kornelija Gindulytė:

„Pradėjus vykdyti projekto veiklas, tikrai, tiek man, tiek mokiniams kilo nemažai iššūkių, nes pirmiausiai reikėjo susipažinti visiems su futbolu, jį suprasti ir prie jo priprasti. Nepaisant to, nuo pat pirmųjų užsiėmimų mokiniai buvo labai susidomėję ir motyvuoti. Juos domino futbolo kamuoliai ir naujos, iki tol nematytos veiklos, smagūs grupiniai judrieji žaidimai. Vykdant numatytas projekto veiklas, kiekvieno užsiėmimo metu palaipsniui mokiniams pradėjo vis geriau sektis susidraugauti su futbolu ir atlikti vis daugiau veiklų.

Dalyvaudama projekte matau vis didesnį mokinių susidomėjimą, motyvaciją, įsitraukimą ir aktyvų dalyvavimą veiklose. Tikrai pastebima tai, kad mokiniai labai laukia šių užsiėmimų ir klausia: kada eisime futbolo, ar kažką veiksime, ar nešimės kamuolius?

Visa tai rodo mokinių norą dalyvauti šiose veiklose, na, o aš, kaip pedagogė, džiaugiuosi tokiu mokinių susidomėjimu, pastebima pažanga ir teigiamomis emocijomis sportinių užsiėmimų metu.“

    Komentarų kol kas nėra...

    Komentarų kol kas nėra...

    Komentarų kol kas nėra...